Reise

Milkshakedate i Ølen

I dag forbarmet kjære Tonje seg over meg, så etter kvelds kjørte vi i den rosa bilen ikke gul lenger nå neitil Ølen. Der stod sjokolademilkshake på menyen, og vi fikk snakket ut om både det ene og ...

Kjære dagbok

Vi fikk i oppgave i norsken om å skrive en rapport fra studieturen vi hadde vært på. Da spurte vi fint om vi heller kunne skrive en dagbok, noe læreren var meget begeistret for. Jeg tror flestepart...

Praha Prague Prag

Siden mye av Praha ble brukt til shopping, tar jeg alt i ett innlegg. Overgangen var stor fra 15 ++ i Malta til minusgrader i Praha, og det var godt at jeg hadde investert i ny bergansjakke. Det va...

Malta dag 5

Dag 5, 22 mars: Fredagen var "fridagen" våres, der vi kunne gjøre akkurat hva vi ville. Flesteparten dro på et lite dykkerkurs, inkludert meg. Siden vi allerede var delt inn i grupper på ulike tids...

Malta dag 4

Dag 4, 21 mars: Denne dagen var det krigen på Malta som sto i fokus, og vi reiste til hovedstaden Valletta. Her var vi først på Malta at war-museum. Der fortalte de at 2. verdenskrig trodde de egen...

Malta dag 3 - Sicilia

Dag 3,20 mars: Onsdagen tilbringte vi svært lite av på Malta. Det var opp lenge før både sola og alt annet levende, klokka 5 sto vi nede i lobbyen.. Passet var med på innerlomma, og etter noen time...

Malta dag 2

Dag 2, 19 mars:Vi tok ferja over til Gozo. Her var vi blant annet ute i båt og så Azur vinduet, noe som var utrolig fascinerende og det var mye bølger. Vi var også ved verdens eldste, oppreiste byg...

Malta dag 1

Nå er jeg tilbake på Lundeneset etter to herlige uker på ferie. Jeg kaller også studieturen for ferie, fordi den inneholdt 15-20 grader, sol og en kledelig rødfarge på bortimot hele gjengen. Jeg ha...

Frem og tilbake og like langt

Nå har jeg vært i Norge i 8,5 timer og sitter allerede på flyplassen på vei til Praha. Jeg har hatt en fantastisk uke på Malta, med sol og shortsvær hver dag. Nå gleder jeg meg veldig til noen dage...

Endring i planene

Nå sitter vi på flyplassen i Köln. Vi skulle egentlig mellomlande i Frankfurt, men der er flyplassen stengt på grunn av snøstorm. Vi vet ikke mye om når vi kommer oss videre, men de fleste tar det ...

Malta here I come

Dette er et forhåndsskrevet innlegg Nå sitter jeg forhåpentligvis på flyet på vei til Malta! Gleder meg utrolig mye, og det er en kjempebra gjeng som reiser. For de som ikke vet det, er dette en...

Malta 17-23 mars

I går fikk vi litt mer informasjon om studieturene, og det blir dritbra!Jeg skal til Malta, og det er en utrolig kjekk gjeng som reiser. Vi skal bl. a. dykke, rapellere, dra til Sicilia å ser på vu...

Santiago de compostela

Vi finner ikke på svært mye her nede, noe av grunnen til det er at det ikke er så veeldig fint vær. Da blir det mye filmtitting i senga. Men vi har vært en tur til Santiago, der vi så på katedralen...

Spania - kjøretur og strandliv

Dårlig nett, men her er litt bilder fra dagen.

Spania - New Arrivals

Nå sitter vi klemt inni døråpningen foran et stengt hus, de vi låner internett av er ikke hjemme men vi fant liksom en løsning. Uheldigvis for oss høljer det ned, og regnet sniker seg bare nærmere ...

Oppdatering fra Spania

Litt oppdateringer igjen. I dag er det overskyet, men fortsatt varmt. Med en syk Mathilde på lasset, blir det endel filmtitting på rommet, vertfall når ikke været er på sitt beste. I går var jeg og...

Spania - liten oppdatering

Spania: varmt, sol, mat, chill. Ikke noe særlig tilgang til internett, noe som gjør at jeg slipper tanken på faceboopk, blogg osv fordi jeg rett og slett ikke har noe valg. Vi har kost oss på stran...