august 2012

Biologitur : Finse, Blåisen og Vøringsfossen

I går kom jeg hjem fra biologitur, var på Finse fra tirsdag til torsdag. En lost plass uten biler (bare tog) og masse natur. Perfekt for biologi♥ FunfactsI1979, daGeorge Lucaslagdeden andre ...

Ekskursjon til Finse

Nå reiser jeg til Finse på biologitur, kommer ikke hjem før torsdags kveld. Lite gira, men det blir nok bedre etter hvert.

En liten tur i skogen

Fysikklekse

Jeg og Ragnhild sitter med årets første fysikklekse, det er å lese tre sider. Og vi har vel lest den opptil fem ganger nå, og skjønner ingenting. Jeg er superstressa .. "Hint: Du må sjå på rørsla ...

Skolen har begynt .. på alvor

Jeg hadde glemt hvor nedtur det er å sitte og gjøre lekser i helga. Og det etter bare en uke på skolen, haha. På tirsdag reiser jeg på ekskursjon til Finse, blir vekke til torsdag. Selv ser jeg gan...

Have a nice day!

Hola! I dag er den store lesedagen. Ha det liv. Nei, jeg skal ikke ta teorien enda. Er bare at kunnskapene mine er ikke så store, så det er godt å ligge litt foran. Ehe.

G'night

Da er det på tide å legge seg! Håper alle har hatt en kjempefin dag, wooow jeg drepte akkurat en flue med bare hendene. Det vil si, jeg tror den var halvdød når jeg kastet den ut vinduet. Passe str...

"Kino" - THE HUNGER GAMES

I dag arrangerte russen kino i møtesalen. På programmet stod "The Hunger Games", en film jeg egentlig har hatt lyst å se lenge. Og jeg likte den utrolig godt! Men egentlig tror jeg det er en ganske...

Fotballcup

Første helga på Neset = fotballcup. Her er et knippe bilder som Synnøve tok med mitt kamera. Endte opp med 160 bilder og en svær jobb med å sortere. Takk Synnøve. Marta kom også på besøk, hun gikk ...

Glattkjøring

Som dere kanskje fikk med dere, reiste jeg hjem fra skolen i gårkveld, overnattet hjemme og dro på glattkjøring tidlig i dag. Klokka 0615 ringte vekkerklokka, og jeg var vel ikke våken før jeg sto ...

Home, sweet home!

Nå er jeg hjemme av alle ting. Glattkjøring i morgen ønsk meg lykke til, derfor dro jeg hjem etter skolen i dag og drar igjen i morgen kveld. Da jeg kom hjem, var det taco som stod på menyen. Mamma...

Gratiskafé !

Nå har jeg akkurat kommet fra Gratiskafé. Husker i første så trodde jeg det ville vare året ut, men neida, etter en uke var det slutt. Hehe. I dag var det lapper som stod på menyen, og Kåre hadde l...

Velkommen inn!

Her er bilder fra hvordan min side av rommet ser ut. Pynten er en blanding av jenterommet hjemme og rommet mitt i fjor, haha. Hjemmelaget adventskalender. Jeg liker den så godt at jeg har den ...

Trøstesjokolade

Nå har jeg akkurat hatt besøk av bestemor - hun hadde kjøpt sjokolade til meg på tax free'en♥ "Er på vei heim, tenkte å stikka nerom med litt snob" lød meldingen, og plutselig stod hun med d...

Første skoledag : KLASSEN MIN!

Første skoledag. Trøtt. Vondt i hodet. Negativ. Neida, det var kjekt å begynne igjen, blir godt å komme inn i rytmen. Jeg angrer helt sikkert på det med en gang den første prøven kommer, og i år s...

Bli-kjent-tur

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra Solgry. Det var godt å endelig være sammen med klassen igjen, selv om det at jeg er syk la en liten demping med mye soving og ingen sandvolley eller bading. Side...

New roomie

I går var første dagen på Lundeneset, og vi reiste med stappfull bil. For en gangs skyld var jeg ikke så veldig nervøs for å ha glemt noe. Vel fremme på skolen pakket vi ut sakene til en viss grad....

I am not a paper cup!

Jeg handlet litt skolesaker på Nille også, og der kom jeg over den supersøte koppen! Kostet rundt 40 kroner, og jeg elsker den allerede. Haha. Kopp 39 ,-Bokbind 1 ,- per stk.Markeringstusj tre for...

Peppeskos

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra middag - det ble Peppes. Og siden jeg er ganske lei av pizzaen der, ble det burger på hele gjengen. Den anbefales, ikke bare på grunn av at jeg jobber der.Det var...

Middag neste

Da stikker jeg på middag med mamma, brodern, morfar, Andreas og Tor Edvard. Ha en fin dag!

Packing my stuff

Ah, hva har jeg glemt ..?

Den store pakkedagen

Heihei! I dag er den store pakkedagen, i morgen reiser jeg til Lundeneset igjen. Stor jente nå, begynner i 2 klasse ehe. Men ja, når man begynner på skolen igjen, må man jo ha skolebøker, og det h...

Date på Peppes

Det er utroliglenge siden jeg har vært med Bettina nå, derfor avtalte vi en date på Peppes i dag. Jeg kom først opp til henne for å se på kattungen (♥) før vi gikk ned på senteret. Der bestil...

Date

I dag har jeg vært på Stord og lærekjørt, nå skal jeg på date med Bettina! <3

G'night

Jeg har lenge vært forberedt på at jeg skal ha kjøretime i morgen, men det gikk plutselig opp for meg at jeg faktisk på stå opp tidlig.. Og siden jeg er ganske utslått fordi jeg for en gangs skyld ...

Den galopperende drømmen

Og dergikk drømmen i oppfyllelse. Jeg ridde lenge en gang i uka sammen med søskenbarnet mitt på en gammel fjording, og dette har jeg savnet. Derfor spurte vi broren til Zoila som har hest, om jeg k...

Morgenstund har gull i munn

God morgen! Nå sitter jeg og spiser frokost på terrassen. Det er nydeligvær ute, og jeg skal bare chille i sola resten av dagen. Livet er fint!

Something beautiful ..

Store forberedelser

Det nærmer seg nytt skoleår med stormskritt uheldigvis. Jeg kunne godt hatt sommer (og da mener jeg sommer, ikke "høstdager") en god stund til. Bare det å være hjemme har vært så utrolig herlig, de...

HOT OR NOT

Jeg tenkte å begynne med en ny stil, er så lei av det all-natural-greiene jeg har holdt på med siden påske. Hva er vel ikke bedre enn fem lag med en altfor mørk brunkrem, altfor rosa i kinnene og l...

MOVIETIME - The change-up

I går så vi filmen The change-up medRyan Reynolds ogJason Bateman i hovedrollene. En mannlig versjon av Freaky Friday, men med min og Asbjørn sin humor ble lattermusklene trent. Likevel er jeg glad...

Happy birthday to ..

Eirik! I går hadde han bursdag, og ble hele 20 år!Ergo han er ikke tenåring lenger. Skummelt at storebror vokser opp, for det viser at jeg også nærmer meg. Vi har så utrolig mange gode minner samme...

And we cried ..

Det ble en tårevåt avskjed med Asbjørn i dag, tanken på at det blir flere uker til jeg ser ham igjen er grusom. Det vet vel alle forelskede par der ute. Men det kunne vært verre da, sånn som flere ...

Legebesøk og trøstespising

Det ble legevakten i dag etter en morgen der jeg nesten ikke har fått pustet. Andre legebesøket på tre dager, og i morgen skal jeg ta blodprøver. Hvis det blir vanskeligere for meg å puste, kan jeg...

Kristin aka husmor

God morgen! Nå har jeg akkurat tatt gårsdagens oppvask og fått kaffien på kok. Jeg som aldri trodde jeg skulle bli en husmor - jeg kommer nærmere steg for steg. Har atter en gang våknet i nesten p...

Lørdagskos

Vi er alene hjemme og har akkurat proppet oss fulle av taco. Nå venter vi på volleyballfinale etterfulgt av håndballfinale, har både en godteripose og en isboks på lur -There's a lot more to life t...

Pretty colours

Nå er dere sikkert møkkalei av å høre på hvor syk jeg er. Derfor blir det heller litt bilder i dag, woho.

Legebesøk

Nå har jeg vært hos legen. Resultatet ble dobbelsidig lungebetennelse, antibiotika og sykemelding på jobben. Jeg har ikke sovet siden klokka 4 i natt, og er meget sliten. Derfor skal jeg bruke all ...

Familieselskap og kaker i lange bananer

Med meget lite søvn i natt har jeg gått rundt med øyne så store som knapphullshoder og vondt i både det ene og det andre. Vi dro over til Stord i halv 12 tiden fordi jeg hadde en tannlegetime der. ...

Trøtt og syk og lei ..

Når jeg er forkjølet, kaller jeg ikke meg selv syk. Men jeg har hatt vondt i halsen og brystet i tillegg til feberlignende tendenser i 11 dager nå. I tillegg har jeg blitt tett i nesa, og i dag våk...

ROSA POWER - nye treningsklær

Siden kjøretimen var en time senere enn jeg hadde forventet, fikk jeg god tid på G-sport på Leirvik før jeg skulle kjøre. Selvfølgelig klarte jeg å svi av litt penger der også, men siden jeg akkura...

Kjøretime next

Nå sitter jeg på båten på vei til Stord, skal på kjøretime. Etter det blir det litt dødtid som jeg har tenkt å fylle med shopping. Ha en fin dag :)

Bursdagsselskap

Da stikker jeg og mine inn til bestemor i bursdag, ha en fin kveld :)

Turtelduer på telttur

Vi reiste ikke på UL fordi formen min ikke er helt på topp, og vi var ikke helt gira heller. Derfor stakk vi heller på telttur. Det innebar båt, telt, fiskestenger og en engangsgrill. Vel fremme på...

Virus?

Mange har kommet til meg og sagt "Kristin, det står at jeg kan få virus hvis jeg går innpå bloggen din!". Blogg.no tok tak i problemet, og det var ikke virus. Det var derimot google som stoppet pga...

Sunn snacks

Er det noe jeg har lært av Asbjørn, så er det å være sunn (iallefall i hans nærvær). Resultatet :

På date med prinsen min

I går var jeg på tidenes date♥ Først tok vi turen bort til Peppes. Der gjemte vi oss godt inni en krok for å ikke bli forstyrret av noen, og koste oss med hver sin burger. Det var så utrolig...